Balíme sušenky

Doufám, že nadpis nikdo nepochopila špatně, opravdu se jedná o zabalení sušenek jako dárku :-)


Můj brácha se rozhodl, že chce své přítelkyni k svátku upéct čokoládové sušenky cookies, a tak mě poprosil o pomoc. Dokonce se nám povedlo upéct je i ve tvaru, který snad připomíná srdíčko.

Pak vzešla otázka, jak sušenky hezky zabalit. Proto jsem se trochu inspirovala na Pinterestu a rovnou jsem založila novou kategorii Balení dárků. Nakonec jsem bráchovi navrhla balení do sklenice. Naštěstí se u nás doma našla sklenice se širším hrdlem, kudy se sušenky lépe protáhly.

Naskládali jsme tedy několik sušenek do sklenice. Protože však měla skleněné víčko, které se nedalo zašroubovat, museli jsme ho nějak upevnit. Našla jsem zbytek látky, který jsem položila přes víčko, podvázala stuhou a zakončila mašličkou. Doporučuji ustřihnout čtverec látky, ať je všude rovnoměrně, což se mi zrovna nepovedlo. Pokud zrovna nemáte nějaký zbytek látky, postačí i papírový ubrousek.

Nakonec brácha ještě dopsal cedulku, kterou jsme na sklenici přilepili.


Recept na čokoládové cookies

Budeme potřebovat
  • 100 g cukru krupice
  • 230 g hladké mouky (možno i celozrnné)
  • 1/2 lžičky jedlé sody (nebo 1 lžička prášku do  pečiva)
  • pár zrnek soli
  • 115 g másla
  • 1 vejce
  • 3 lžíce medu
  • 100 g nasekaných ořechů (já mám nejradši vlašské)
  • 100 g nasekané čokolády na vaření (hořké)

Postup
  • Všechny suroviny smícháme dohromady (budete do toho muset pořádně sáhnout rukou, vařečka na to nestačí)
  • Předehřejeme troubu na 180 °C (horkovzdušná 160 °C)
  • Na plech dáme pečící papír a tvoříme takové placičky (já na plech dávám 5 × 4) - naberu na čajovou lžičku větší kopeček, ten prstem shrábnu na plech a prstem ještě trochu rozplácnu
    Počítejte s tím, že sušenky nabudou, proto mezi nimi nechávejte dostatečné mezery
  • Pečeme 15 minut (ne déle, sušenky by byly tvrdé)
    Z trouby jsou sušenky poměrně měkké, ale po vychladnutí trochu ztvrdnou


Dobrou chuť :-)

0 komentářů