Šílenství jménem WASHI


Dlouho jsem váhala, zda vyzkoušet nyní tak populární pásky washi. Nakonec jsem si řekla, co bych pro vás neudělala, že?! :-)


Co je washi tape


 Washi tapes (wa = japonský, shi = papír) jsou lepicí pásky s natištěnou grafikou. Jsou z rýžového papíru (nebo jiných přírodních vláken). Vzhledem k materiálu tak lehce prosvítají.

Další označení pro washi tapes: washi pásky, masking tape, mt, japonské pásky, dekorační pásky, designové pásky

A k čemu vlastně jsou

Dobrá otázka. Taky jsem si říkala „...hmmm, potištěná izolepa, co s tím?!“. A tak jsem začala hledat. Dle množství výsledků na internetu lze říci, že oblíbenost těchto pásek je obrovská. Takže co na nich všichni vidí a co z nich tvoří?
Obecně vzato se využívají k dekorativním účelům. Konkrétně vzato je můžete použít vlastně na všechno, co vás jen napadne!

Konkrétní nápady můžete najít například na těchto zahraničních stránkách www.bombshellbling.com nebo na našem Pinterestu.

Výhody

  • Mnohostranné využití
  • Velký výběr vzorů
  • Lze na ně psát
  • Stačí je odtrhnout, nejsou potřeba nůžky
  • Samolepící
  • Po odlepení nezanechávají stopy (na rozdíl od izolepy)
  • a jsou ekologické :-)

Cena

Cenu bych také označila jako nevýhodu těchto pásek. Washi tapes totiž nejsou zrovna nejlevnější. Záleží na šířce pásky, délce, zda se jedná o originální japonskou pásku, na stáří kolekce...
Úzké 6mm pásky (délka 10 m) můžete sehnat i za 35 Kč, klasické pásky (15 mm šířky, 10 m délky) stojí kolem 50 Kč, ty lepší v rozmezí 75 - 90 Kč a cena se může vyšplhat i přes 100 Kč za jednu pásku. Obchody často nabízí také (tematické) sety - cena závisí na počtu kusů v balení, typu pásek apod. Takový set vás vyjde na několik set korun.



Vzhledem k ceně je jasné, že si washi pásku nekoupíte na balení vánočních dárků. Avšak na hezky zabalený dárek k narozeninám pro kamarádku kousek pásky obětujete. :-)

Kde koupit

Papelote
Fler
Washipasky.cz
Svetpasek.cz
Davona.cz
A pak všemožně na internetu...

Proč jsem si washi tape pořídila já

  1. Z čiré zvědavosti. O těchto páskách v poslední době slyším hodně, a protože se zajímám o nové techniky, rozhodla jsem se washi tape vyzkoušet.
  2. Protože jsem si chtěla vytisknout pár fotografií ve větším formátu a dát si je na zeď, ale nechtělo se mi kupovat poměrně drahé rámečky, kvůli kterým bych musela do zdi vrtat díry. A jak to dopadlo, se můžete podívat níže.


0 komentářů