Výroba sešitu

sešit velikosti A5
V minulých článcích jsem psala o tom, jak znovu použít starý sešit a dát mu nový „kabát“. Dneska vám ukážu, jak si vyrobit nový sešit o libovolném počtu stran. Základem je technika popsaná v článku: Knihařství - vazba. Takto si vytvoříte základ. 

Základu můžete dát různé obaly. Od použití lepenky (příští příspěvek) po použití kůže. V tomto článku vám ukážu, jak si vyrobit úžasný sešit, který bude vypadal ještě lépe než z obchodu. 




Potřebujeme:

  • Tvrdý papír na desky gramáže 200 g/m2 až 300 g/m2 (viz článek o papírech)
  • Tvrdý papír na hřbet (proužek podle tloušťky hřbetu)
  • Herkules a lepidlo v tyčince
  • Tužka a guma
  • Fixy nebo tuš a perko (na design)

Návod

Co se týče desek, návrh je jen na vaší fantazii. Jako podklad můžete použít barevnou čtvrtku a následně na ní nalepit štítek a dozdobit desky koláží. Zde ukazuji variantu s bílým podkladem a dokreslením. Vytvoříme si návrh tužkou, poté ho obtáhneme tuší. Po zaschnutí vygumujeme tužku a anilinkami vybarvíme. Desky jsem přes víkend nechala lisovat pod krabicí, aby se nezkroutily.

Hřbet vytvoříme ze zbytku jiné tvrdé barevné čtvrtky. Použila jsem černou. Hřbet jsem měla široký 1 cm. Na nalepení jsem si na každé nechala 1,5 cm. Tedy můj proužek byl široký 4 cm. Proužek jsem přehnula a nalepila Herkulem na hřbet základu.

Desky jsem přilepila lepidlem v tyčince, aby se nepokroutily. Celý sešit jsme na hodinu zatížila krabicí.

Grafický návrh tužkou

Nalepení hřbetu

Velký rozsah pohybu

Přilepení desek

Sešit velikosti A5, 40 listů

Cenová dostupnost

Cena v obchodě takovéhoto sešitu velikosti A5 o 80 listech je asi 60 Kč až 80 Kč s podobným designem a vazbou. Oba sešity jsou k dostání na www.fler.cz
  • papíry na základ (80 listů A5) - 8 Kč (výpočet z balíku 500 listů A3)
  • papír na desky - 6 Kč
  • Ostatní materiál - 3 Kč

0 komentářů