Polštář s nápisem

Jak vyrobit polštář s nápisem se dozvíte v tomto článku. Jsem si jistá, že to zvládne každý. Navíc vás čeká pár rad a tipů, na co si dát pozor.


Jednou jsem na Pinterestu narazila na nápis, který mě okamžitě zaujal, protože naprosto seděl na mě a moji kamarádku. Řekla jsem si, že jí musím něco s tímto nápisem vyrobit. Nakonec jsem usoudila, že polštářů není nikdy dost!
Moje cesta mířila do obchodního domu IKEA. Když dělám polštáře (konkrétně povlaky na ně), kupuji si tam výplně. I když mám pocit, že je v posledním roce zdražili, stejně mi přijdou docela levné. A také se mi moc líbí vzory látek, které nabízejí (na internetu nemají všechny, zvláště novinky, proto se vyplatí zajít přímo do obchodu).
Nejdříve jsem myslela, že koupím tekuté barvy na textil, ale nakonec jsem v regálu objevila i IKEA fixy, takže jsem jim dala šanci - recenzi najdete v článku Test: LOPPSTARR.

Budeme potřebovat

  • Výplň do polštáře - INNER (40×60 cm) 69 Kč
  • Látku (já koupila látku DITTE 59 Kč/m) - myslím, že stačí i 1/2 m, ale pokud si koupíte celý metr, tak nebudete muset sešívat jednu delší stranu a půlka látky vám zbyde.
  • Šicí stroj
  • Jehla
  • Niť
  • Patentky kovové 2 ks (cca 2 Kč)
  • Nůžky
  • Fixy na textil (LOPPSTARR 49 Kč)
  • Obrázek či nápis k obkreslení (nejlépe vytištěné)

Postup

1) Nejdříve látku vypereme a necháme uschnout. Za prvé kvůli srážlivosti látky, za druhé kvůli hygieně a za třetí kvůli fixám. Vyprat látku asi stačí v ruce v teplejší vodě. Také asi bude nutné ji přežehlit.

2) Naměříme a nastříháme látku dle potřeby. Nezapomeňte započítat cca 2 cm na každé straně na záložky. Z půlmetru látky (o šíři 150 cm) ve výsledku odstřihneme jen malý kus. Před ustřihnutím doporučuji si vyzkoušet, jestli se výplň do povlaku vejde. Poté vše sešpendlíme, založíme a jednu kratší stranu necháme nesešitou, pouze založíme. Vše šijeme naruby, povlak pak otočíme a všechno se tak schová.

3) Nejtěžší na tomto postupu je, jak obkreslit obrázek či nápis na látku. Pokud používáte stejnou látku nebo alespoň látku, která je průsvitná, ušetřili jste si docela dost práce. Šablonu pak stačí jen strčit do povlaku a obkreslit tužkou. Pokud máte neprůsvitnou látku, budete muset buď vytvořit šablonu a tu pak vystřihnout (což u malých částí jde špatně) nebo použít jiné techniky na přenos vzoru.

Tip: Přilepte šablonu dovnitř izolepou i celý povlak například ke stolu, aby se vám nic nepohnulo.

 Nezapomeňte do povlaku vložit například rozloženou krabici od cereálií, barva může prosakovat.

Tip:  Šablonu nejdříve obkreslete na látku tužkou, bude se vám poté lépe pracovat.


4) Nyní začneme vybarvovat předkreslený vzor fixami.

Tip: Při závěrečných korekcích si povlak otočte vzhůru nohama (o 180°). Fixu totiž držíte pod nějakým úhlem (v závislosti na tom, jestli jste pravák nebo levák) a když si povlak otočíte, můžete lépe dotáhnout okraje na druhé straně (já jako pravák jsem například měla méně ostré pravé okraje písmenek).

5) Barvu necháme asi hodinu zaschnout. Poté povlak obrátíme naruby a přežehlíme. Já jsem pro jistotu mezi barvu a druhou stranu látky dala ještě karton a žehlila jsem přes pečící papír, ale nebylo to asi nutné, barva už byla opravdu zaschlá.

6) Nakonec ještě na nesešité okraje našijeme patentky.

Teď už stačí jen vložit výplň a polštář je hotov.
Celkem vás polštář vyšel na něco málo přes 100 Kč.

0 komentářů