Velikonoce u nás

Dnes je Velikonoční pondělí a koledníci už zvoní na dveře. Co jsem si pro ně letos přichystala já? To se dozvíte v tomto článku. Ale nejprve začneme tím, kde to vše začalo - pátkem.
Začala jsem pracovat již v pátek, ačkoli Velikonoce jsou v pondělí. Byla jsem nedočkavá a potřebovala jsem si zkusit velikonočního králíčka (viz fotografie níže). Nakonec jsme si řekla, že bych měla změřit čas šití na stroji a v ruce. Po druhém králíčkovi jsem zjistila, že šít je na stroji, je blbost. Pokud nemáte přímo velkovýrobu králíčků. První králíček trvá asi hodinu, ale pak se čas velmi zrychloval a výtvory vypadali čím dál lépe. Když se to vezme kolem a kolem, tak jeden králíček mě vyšel asi na 3 Kč. Protože jsem používala zbytky látek od sukně. Ale i tak králíček v nejdražší variantě vyjde na 7 Kč. Také jsem se rozhodla vyzkoušet nápad s papírovým vejcem. Ten kupodivu i vyšel. Papírové vejce s organzovou síťkou a lentilkami mě vyšlo na 7 Kč. Nejdražší byla náplň - lentilky.

V sobotu jsem dodělala poslední králíčky a začala barvit vejce v odvaru z červené řepy. Jediné, co se povedlo, byla vařená řepa. Do odvaru jsem musela přidat ocet a nakonec i barvivo, protože barva nechtěla chytnout. Ještě se mi na vejcích udělali fleky. Příště už jedině normální barvy. 

Přišel den „D“ - zdobení vajíček. Rozhodla jsem se obarvit vejce a použít na ně voskovou techniku. Takže jsem totálně zasmrděla celou místnost (a všechny ostatní). Ale výsledek, ten stojí za to. 30 vajec mi trvalo udělat asi 6 hodin.

Velikonoční zajíček
Zajíčci, papírová vejce a kraslice pro děti
Košík
Vejce barvená voskovou technikou

0 komentářů