Plesové doplňky

Plesová sezóna je v plném proudu, a tak jsem i já musela na nějaký ten ples zavítat. A začala jsem dosti netradiční akcí - Banánovým plesem. Ne, nešla jsem za banán, jestli se na to chcete zeptat! Tento ples se koná každý rok a vždy je na jiné téma. Letos to bylo ve stylu první republiky.
Za pár minut hledání na internetu jsem si udělala představu, co se tehdy nosilo. Jak jsem ale zjistila, sehnat zvláště oblečení v tomto stylu za rozumnou cenu, je docela výzva. Jisté naděje jsem vkládala do šatníku své babičky, kde by se snad dalo najít něco, co by bylo tomuto období podobné. Ač jsem se snažila, šaty jsem měla nakonec neprvorepublikové. Doplňků jsem se však vzdát nechtěla! A nebyla bych to já, abych se je nepokusila vyrobit. Pro rýpaly bych chtěla dodat, že mi je jasné, že níže zmíněné doplňky úplně neodpovídají období. Naštěstí o historických přesnostech Banánový ples není, takže jsem mohla prvorepublikový styl lehce zmodernizovat. :-)


Čelenka s peřím

Budeme potřebovat:

  • 0,5 m flitrů na gumičce (tzv. flitrový prýmek), šířka 3 cm
    Stoklasa - metráž na pobočce 26 Kč/m
  • Peří
    Stoklasa - 15 Kč/1 sáček
  • Ozdoba (plastový kabošon)
    Stoklasa - 10 Kč/ks
  • Lepidlo
    Použila jsem UHU lepidlo na měkčené plasty

Postup

[nic pro alergiky! :-)]
  1. Naměřte si čelenku kolem hlavy (v nataženém stavu), nechte tak 3 cm navíc. Přebytek ustřihněte. Označte si místo, kam chcete nalepit peří.
    Tip: Neutahujte si čelenku příliš napevno (jako já), jinak ji pak budete mít otlačenou na čele. Také zkuste opatrně zatavit okraje nad plamenem svíčky.

  2. Vyberte několik kusů peří a zkuste si jej naaranžovat na čelenku. Poté postupně každé pírko přilepte k čelence. Lepidlo nechte zaschnout dle návodu.


  3. Přilepte na spoje pírek ozdobu. Nechte zaschnout
  4. Naměřte znovu čelenku kolem hlavy a přečnívající cca 3 cm slepte.
    Tip: Doporučuji čelenku pro jistotu ještě prošít pár stehy v místě lepení, abyste měli jistou, že při nějakém divokém tanci se vám nerozlepí.

Něco na krk...

Na krk jsem zvolila klasiku - dlouhé perlové korále. Abych si ušetřila práci, koupila jsem si dva metry plastových korálů na šňůře o průměru 4 mm (Stoklasa - metráž 10 Kč/m). Konce jsem akorát slepila vteřinovým lepidlem k sobě. Dvakrát jsem si je obmotala kolem krku a na dole pro efekt zauzlovala.



Něco do uší...

Do uší jsem ještě zavěsila perlové náušnice, které si snadno a levně můžete také vyrobit. Návod najdete v březnovém čísle magazínu na straně 13.
 

Celkem mě tedy tyto doplňky přišly na cca 80 Kč.

0 komentářů