Moosgummi


Už jste slyšeli o tomto materiálu? Já jsem na moosgummi narazila vlastně náhodou...
Je to materiál z pěnové hmoty. Většinou se prodává po arších velikosti A4 a tloušťky 2 mm. Samozřejmě najdete i jiné rozměry, ale nejčastěji právě v této podobě. Nabízí se ve velké barevné škále. Také se prodávají už hotové výseky z pěnovky.




A k čemu vlastně je? To je dobrá otázka. Když jsem poprvé tento materiál objevila, chtěla jsem si vyhledat na internetu jeho využití. Bohužel kvalitních výsledků nebylo mnoho.

Moosgummi se dá využít různými způsoby. Navíc se jedná o poměrně levný materiál (cena se pohybuje kolem 15-20 Kč, na internetu najdete i levnější). Materiál je také bez problémů k sehnání (na internetu hledejte pod názvy moosgummi, pěnovka, pěnová guma).

Obecně se nejčastěji využívá savost tohoto materiálu. Můžete si tak vyrobit vlastní razítka. Z archu můžete totiž vystřihnout obyčejnými nůžkami v podstatě libovolný tvar. Mně osobně se osvědčily i nůžtičky na nehty, které jsou zaoblené, a proto vhodné na vystřihování kulatých částí.
Také se z moosgummi dají dělat například pěkné brože. U toho bych ale upozornila, že moosgummi je zároveň velmi křehký materiál, který se dá lehce roztrhnout nebo podobně poškodit. Proto při tvorbě broží použijte ještě nějaký podklad, na který až připevníte brožový můstek. Konkrétní výrobky z moosgummi včetně postupu, si ukážeme v nějakém z příštích článků.

obrázek: decomania.cz

A co vyrábíte z pěnovky vy? Podělte se v komentářích!

0 komentářů